Reflexions

Primeres reflexions

Públic

Ara que s’està acabant el meu segon quadrimestre és un bon moment per reflexionar sobre on soc, què he aconseguit fins ara i quin camí vull seguir. De fet, l’estiu, encara que no ho sembli, és un temps que es presta molt a la introspecció.

Per començar, i malgrat que encara falten més de tres mesos, diré que ja tinc molt clares les matèries que faré el proper quadrimestre i que estic molt motivada per continuar el camí que vaig iniciar el passat mes d’octubre. Vaig decidir iniciar aquest grau perquè m’apassiona la literatura i em diverteix molt l’anàlisi de la llengua, però estic aprenent molt més del que em pensava i, en conseqüència, descobrint noves coses sobre mi mateixa i certes destreses que fins ara no havia estimulat. De manera que les meves expectatives van creixent a mesura que enceto un tema nou en alguna de les matèries.

L’itinerari que vull seguir, però, és el mateix des del principi. Des dels meus anys d’estudiant desastrosa d’institut,  en la sofisticada dècada dels noranta, la literatura m’ha mantingut desperta i, durant els anys d’universitat, ja vaig dedicar-li un bon nombre d’assignatures i seminaris. Això no crec que canvïi mai, encara que ho facin les meves tendències sobre el tema del Treball de Final de Grau, res em fa més feliç que fer un treball sobre un llibre o una escriptora o un escriptor, sobretot si es tracta d’analitzar-lo com un producte del seu temps: la bona literatura és sempre historiografia inconscient. i crec que això és el que fa tan apassionant la tasca de llegir, que és la més bonica del món.